سوغات و صنایع دستی ازمیر
نوشته شده توسط : شادی

صنایع دستی

هر اثر هنری بسیار ارزشمند و گرانقدر است . علی الخصوص فرش‌های سنتی و قالی بافی شیرین با بافت و رنگ های ملایم ، طرح هایی که موجب آرامش روح میشود علاقه مندان زیادی را جلب خود میکند . هر کدام از این قالیچه ها ماه ها و یا شاید سال ها زمان میبرد و هر کدام مهارت و تخصص خاص خودش را میخواهد . برای خرید همچین کالای نباید عجله کرد مگر شناخت کافی داشته باشید به دلیل اینکه شاید با قیمت بالاتری به شما بفروشند .

 

ظروف و اشیای مسی

فلز و مس در ازمیر خیلی کابردی محسوب میشه ، و از انواع ظرف‌های متنوع و مدرن استفاده ی چندانی میشود و جنبه تزیینی هم دارد . علی الخصوص قهوه جوش طرفدار زیادی دارد . میتواند گزینه خوبی برای سوغات ازمیر باشد . در ترکیه ساخت ظرف های مسی به نحوه ی سنتی در ترکیه رواج پیدا کرده .

 

محصولات چرمی

همه ما میدانیم هر زمان حرف محصولات چرم میشود یاد فروشگاه های ازمیر که برند های از انواع کیف ، کفش ، کمربند ، و ست های بصورت هدیه ارائه می کنند وجود دارد . دوام بسیار بالا و با کیفیت و قیمت نسبتا بالایی به فروش میرسد . خرید صنایع دستی

 

باقلوا و خشکبار

انواع خشکبار و خوراکی جات درهمه شهرهای ازمیر به وفور پیدا خواهد شد . در ترکیه عادت دارند میوه های طبیعی را خشک کنند و در فصل های که نایاب است استفاده کنند . رایج ترین خشکبار برگه زردآلو ، سیب ، آلو ، و هلو بصورت سنتی خشک کرده و با بالاترین کیفیت به فروش میرسد . یکی دیگر از سوغات پر طرفدار ترکیه شیرینی های معروف ( باقلوا ) است که در تمامی کشورها رواج پیدا کرده ، و در طعم های بسیاری و با بسته بندی های شیک به فروش میرسد .

 

سرامیک‌های نقاشی شده

هنرمندان زیادی هستند که در خصوص سرامیک‌های نقاشی شده برای این حرفه زحمت میکشند و تهیه میکنند ، این سنت هنوز در ترکیه ادامه دارد و با دیزاینی متنوع که یاد آور دوران عثمانی میشود به فروش میرسد . یکی از هنرهای دست که با ظرافت خاصی تولید و زحمت زیادی کشیده میشود و ارزش بسیاری هم دارد .

+





:: بازدید از این مطلب : 46
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 دی 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: